Jak skutecznie odzyskać swoją figurę po ciąży

Stan błogosławiony zwykle ma związek z przybraniem paru dodatkowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet wolałoby tego uniknąć. Czy są sposoby, by szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O odpowiednią figurę dobrze zadbać już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się drastyczną dietą. Organizm ciężarnej potrzebuje nieco więcej kalorii niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego jedzenia oraz słodyczy może jednak wpłynąć na wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To ginekolog może stwierdzić, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym wsparciem młodej mamy w walce o upragnioną wagę są regularne przechadzki z maleństwem. Przyniosą one korzyści tak samo matce, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się wolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży zaczną zmniejszać się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych niepokojących objawów, można zdecydować się na inne ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki kochają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała okazja, aby wyjść z domu. Nie martw się, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać upragnioną sylwetkę. Co więcej, nie zajmują dużo czasu, którego przecież brakuje kobietom po porodzie.